FOLLOWERS...

Monday 21 December 2015

Teaser Bab 27

Assalamualaikum to all my beloved readers... Terlebih dahulu Eira susun sepuluh jari mohon ampun n maaf sbb Dah terlalu lama x up en3...
Harap masih sudi baca penulisan Eira...here..I treat u teaser bab 27...semoga terhibur..
As usual..feel free to drop ur comment yea! Love u geng!!

Teaser bab 27

Rusydi melabuhkan punggung di tempat duduk menunggu di bahagian foyer universiti. Sengaja mahu menunggu Hana di situ. Kebiasaannya, Hana akan melalui foyer tersebut untuk ke perpustakaan. Sudah beberapa hari dia mencuba nasib menunggu Hana di situ. Tetapi, kelibat Hana tidak kelihatan. Dia tidak tahu bila agaknya Hana akan kembali ke universiti. Rindunya kepada Hana terasa tidak tertanggung. Namun, entah kenapa hati kecilnya berat merasakan yang dia akan bertemu Hana hari ini. Kerana itu dia sanggup menunggu sehingga hampir tengah hari. Rusydi tidak dapat tidur sepanjang malam kerana memikirkan permintaan Hana untuk memutuskan hubungan mereka begitu sahaja. Bagi Rusydi, dia berhak mendengar penjelasan munasabah dari pihak Hana dan dia juga berhak untuk membela diri. Sudahlah hatinya panas apabila melihat Hana dihantar dan dijemput Dr. Haziq. ‘Apa hubungan sebenar mereka berdua?’. Soalan itulah yang ingin diajukan kepada Hana sebentar lagi. Sakit sungguh hatinya melihat mereka berdua berjalan seiringan ketika datang dan balik dari universiti. Hana dah hilang akal agaknya!

“Hana! Tunggu saya. Saya nak bincang dengan awak pasal kita!”, Rusydi separuh menjerit apabila terlihat Hana melangkah laju melintasi kawasan foyer.

Hana tidak menjawab. Seraya melajukan ayunan langkah untuk menjarakkan diri daripada Rusydi. Hatinya sakit apabila teringatkan adegan berjalan mesra berpegangan tangan Rusydi dan Iffa beberapa hari lalu di Midvalley. Hanya dia dan Zana yang melihat kejadian itu. Sedangkan Rusydi tidak tahu menahu yang tembelangnya sudah bocor. Bocor yang tak dapat ditampal lagi walaupun menggunakan apa jenis gam sekalipun. Tidak tahu mengapa hati kecil Hana terlalu ingin ke Midvalley untuk berjalan-jalan pada hari itu. Seperti biasa, dia ditemani Zana…tetapi kini bukan hanya Zana bersamanya. Haziq juga ikut serta. Rupa-rupanya gerak hatinya untuk ke gedung membeli-belah petang itu mempertemukannya dengan adegan drama sebabak yang terpamer di hadapannya. Hana merasakan dia seperti ditipu hidup-hidup!

“Saya tak nak dengar apa penjelasan daripada awak, semuanya dah jelas!” Hana kini berlari anak untuk melarikan diri daripada Rusydi. Banyak mata yang memandang mereka kala itu. Adegan kejar-kejaran tersebut seperti lakonan dalam filem Hindi yang mana sang hero berusaha mengejar heroinnya. Pelajar-pelajar yang berada di situ mempamerkan pandangan masing-masing. Ada yang tercengang-cengang, ada yang menjuihkan bibir ada pula yang tersenyum-senyum. Namun Hana dan Rusydi seperti tidak langsung mempedulikan pandangan orang ramai terhadap mereka.

“Hana! Tunggu!” Rusydi masih belum mahu berputus asa. Hana mesti mendengar sendiri penjelasannya. Dia tak mahu Hana salah faham. Kini, dia sedar bahawa cinta sejati dalam hatinya adalah Hana Nazira seorang!

Hana juga tidak mahu mengalah. Dia berusaha mengelakkan diri daripada Rusydi. Dalam keadaan sekarang, Hana tak mungkin mampu menerima apa-apa penjelasan pun daripada Rusydi. Marahnya belum mereda. Sakit hatinya masih bersisa.

Bukk!

Tanpa di duga, Hana terlanggar seseorang. Seraya tidak dapat mengimbangi tubuhnya daripada tersungkur ke lantai. Mata Hana terpejam rapat seakan pasrah andainya dia bakal tersungkur kala itu. Namun, sepantas kilat itu juga satu tangan sasa merangkul tubuhnya daripada terjatuh. Langkah kaki Rusydi semerta dimatikan. Hana membuka matanya apabila dia menyedari yang dia telah diselamatkan. Daripada bau pewangi milik si penyelamat, dia sudah dapat meneka gerangan orang yang berjaya menyelamatkannya.

Bersambung….

4 comments:

  1. Replies
    1. Maaf sebab ambil masa terlalu lama untuk balas komen ni..terima kasih sbb sudi baca...insyaAllah..saya akan cuba siapkan secepat mungkin..=)

      Delete
  2. buat la lg.. x sabar nk bca... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak sebab sudi baca dan komen..lately saya agak sibuk..tapi saya masih menulis...cuma saya x publish di sini..masih mencari masa utk siapkan...doakan saya ye..=)

      Delete